Sunday 20 May 2018

Khasiat Sebenar Temulawak Dalam Dunia Kecantikan Kulit


Khasiat Temulawak bagi kesihatan juga sudah tidak perlu diragukan lagi kerana ia sudah lama digunakan sebagai bahan untuk perubatan tradisional.
Temulawak merupakan salah satu tanaman herba yang cukup popular di Indonesia. BahkanTanaman yang memiliki nama saintifik  iaitu ‘Curcuma Xanthorhizal’ ini merupakan tanaman asli Indonesia dan sememangnya menjadi salah satu bahan wajib dalam pembuatan jamu.
Temulawak mempunyai rupa fizikal seperti kunyit, halia, lengkuas dan temu pauh  .Bezanya dengan yang lain adalah dari segi lebar dan ketebalan daun dan juga rasa ubinya.Daun temulawak ini mempunyai sejalur warna ungu ditengah-tengah dekat dengan pelepahnya malah daunnya tidak berbau seperti kunyit. Daun temulawak tidak digunakan dalam masakan tetapi digunakan dalam perubatan tradisional dan juga mandian untuk wanita selepas bersalin.


Ubi temulawak mempunyai rasa sedikit pahit dan berangin dan ubinya agak besar daripada halia. Warna temulawak akan berubah mengikut keadaan.Contohnya,jika masih baru, warnanya seperti halia muda-kuning cair. Jika sudah tua dan beberapa hari dikeluarkan dari tanah, warna kulitnya akan bertukar ke warna coklat.

Berikut merupakan khasiat temulawak untuk kesihatan badan:
Bagi kaum wanita, sakit senggugut ketika haid pastinya menyeksakan. Kini anda tidak perlu risau lagi kerana temulawak dapat menjadi penawar kepada sakit itu. Minumlah jamu temulawak secara teratur dan rasa sakit senggugut itu akan hilang.

2. Menambahkan Nafsu Makan
Kandungan minyak atsiri dalam temulawak dapat membantu meningkatkan nafsu makan. Kebanyakan masyarakat zaman dahulu menggunakan temulawak untuk diberikan kepada anak-anak mereka yang kurang nafsu makan. Caranya, rebus sedikit temulawak,gula merah dan asam jawa kemudian minum airnya.

Temulawak mampu menurunkan kadar kolesterol dan membantu meningkatkan kadar kolesterol baik (HDL) dalam darah. Zat kurkumin yang berperanan dalam menurunkan kadar kolesterol dalam darah ini.

4. Mengatasi Radikal Bebas
Zat kurkumin pada temulawak ini terbukti mempunyai manfaat lain iaitu sebagai antioksidan. Kurkumin dapat membantu tubuh menangkap radikal bebas oksigen yang membahayakan kesihatan tubuh.

Bagi anda yang berjerawat, temulawak mungkin dapat membantu mengatasi masalah anda ini. Selain daripada bertindak sebagai antioksidan dan juga menurunkan kolesterol dalam darah,kurkumin ini juga dapat membantu menghilangkan kotoran-kotoran pada wajah yang berjerawat.
Mudah saja caranya,hanya ambil sedikit temu lawak yang sudah dibersihkan. Kemudian,potongkan nipis-nipis temulawak tersebut dan rebuskan. Apabila air rebusan itu telah sejuk sedikit,tapiskan air rebusan temulawak itu dan tambahkan madu ke dalamnya. Minum air ini dua kali sehari secara berterusan sehingga mendapat hasil yang memuaskan.

Temulawak juga berfungsi memelihara organ penghadaman dan dapat menyembuhkan penyakit buasir. Zat di dalam temulawak dikatakan dapat membantu melancarkan peredaran darah, dan juga memperbaiki fungsi usus besar.

Khasiat temulawak lainnya adalah melancarkan  pengaliran darah di dalam badan sekaligus dapat mengelakkan berlakunya serangan jantung dan juga stroke. Penyakit jantung dan stroke merupakan penyakit yang berlaku disebabkan darah bergumpal di dalam saluran darah sehinggakan sukar beredar di dalam tubuh.

Jom SHARE artikel ini.
Sumber : www.wom.my
BUNTU DENGAN MASALAH JERAWAT? PARUT? KULIT KUSAM? WAJAH NAMPAK TUA? MASIH GAGAL NAK DAPATKAN KULIT CERAH DAN SIHAT?

WALAUPUN DAH CUBA MACAM2 PRODUK?
Kenapa tak cuba kaedah klasik yang terkenal sejak dulu lagi dan yang paling penting SELAMAT DAN JIMAT !

Berikan peluang pada diri anda untuk mengamalkan masker Turmeric+ yang telah TERBUKTI dapat mengecutkan jerawat SEPANTAS 1 HARI dan menjadikan kulit sihat, bersih dan cerah dalam jangka masa panjang.



Apa kata mereka yang telah menggunakan Turmeric+ ?







Apa yang best tentang Turmeric+ ni ?

Turmeric+ adalah ramuan lengkap untuk nutrisi kulit kita. Dengan menggunakan 100% bahan organik dan tanpa pengawet, Turmeric+ selamat digunakan tanpa meragui kesan sampingan kepada kulit.

Digunakan sebagai masker dan scrub, Turmeric+ boleh digunakan setiap hari untuk kebaikan kulit kita. Sesuai digunakan oleh seisi keluarga.

Antara bahan organik yang terdapat dalam Turmeric+ adalah :

    • Beras
    • Kunyit
    • Temulawak
    • Cekur
    • Kulit Kayu Manis
    • Kulit Manggis
    • Garam Bukit

Kebaikan menggunakan Turmeric+ :

  • Hilangkan jerawat dan jeragat
  • Mengurangkan kesan parut akibat jerawat
  • Mengawal minyak berlebihan
  • Sebagai agen pencerah semulajadi
  • Menegangkan dan menghaluskan kulit
  • Menghilangkan garis halus tanda penuaan
  • Menjadikan kulit gebu dan awet muda

Bayangkan Perasaan Anda Selepas Menggunakan Turmeric+


  • Puas hati kerana jerawat kat muka dah hilang
  • Teruja kerana hanya perlu tacap makeup nipis je sebab dah natural beauty
  • Tersenyum dipuji rakan rakan
  • Suami semakin sayang apabila belai kulit anda yang halus dan gebu
  • Senyum depan cermin kerana kulit flawless


Ini Soalan Yang Biasa Ditanya

  • Berapa Lama Boleh Nampak Kesan ?
Berdasarkan feedback pelanggan kami, kesan seawal 1 hari jerawat akan pudar. (Kesan penggunaan tertakluk kepada metabolisma badan masing-masing).

  • Berapa Lama Penggunaan 1 Botol Turmeric+ ?
1 Botol Turmeric+ 140g cukup untuk kegunaan 1 hingga 2 bulan bergantung pada penggunaan. Pek jimat 35g cukup untuk 1 hingga 3 minggu bergantung pada penggunaan.

  • Bagaimana Turmeric+ Berfungsi?
Ramuan semulajadi Turmeric+ akan membekalkan nutrisi lengkap untuk kulit selain mematikan sel jerawat serta menyerap minyak berlebihan. Apabila digunakan sebagai scrub, ia akan memudarkan parut bekas jerawat sekaligus menjadikan kulit bertambah sihat dan cantik secara semulajadi.

  • Apa Akan Jadi Kalau Saya Berhenti Menggunakan Turmeric+ ?
Tidak menjadi sebarang masalah sekiranya berhenti atau jarang menggunakan Turmeric+ kerana Turmeric+ bukanlah ubat tetapi hanya rawatan tradisional dan 'suppliment' terbaik untuk kulit agar sihat semulajadi.

  • Berapa Harga ?
Hanya serendah RM10 untuk pek jimat 35g Zip Lock dan RM45 untuk botol 140g + free gift + free postage seluruh Malaysia.

  • Bagaimana Nak Order ?
Boleh menghubungi agen dan stokis kami yang berhampiran anda atau terus whatsapp HQ di nombor 016 2003 885 dan team kami akan bantu anda.

  • Ada Offer Lain ?
Ada. Sertai kami sebagai agen dan stokis dengan MODAL YANG SANGAT RENDAH dan jana pendapatan sehingga 4 angka sebulan tanpa perlu buat banyak kerja kerana akan dibantu oleh team kami dengan pakej2 terbaik dari kami agar agen dan stokis mudah membuat jualan.


Hubungi Kami Sekarang

0 comments:

Post a Comment