Friday 20 July 2018

Belai Wajah Tanpa Mudarat


Lambakan produk kecantikan di pasaran membuatkan sesetengah daripada kita ragu-ragu mengenai bahan digunakan, status pensijilan atau pengiktirafannya dan kesesuaian dengan jenis kulit mereka sendiri.
Namun ada wanita tersenyum lebar apabila mengetahui ada produk yang mampu memberikan kesan ‘segera’ pada kulit wajah seperti mencerah, menegang dan tampak berkilau tanpa menghiraukan bahan digunakan.
Segelintir daripada kita lebih mudah terpengaruh dengan testimoni yang diberikan pemilik jenama, namun apabila timbul masalah pada wajah, hati mula gelisah dan menyalahkan produk berkenaan.


Memang ada baiknya lambakan produk kecantikan di pasaran yang boleh dibeli secara langsung atau dalam talian kerana kita mempunyai lebih banyak pilihan.
Namun sebagai pengguna, kita perlu bijak memilih dan ambil tahu serba sedikit mengenai bahan yang digunakan di dalam produk kecantikan bagi mengelakkan timbulnya masalah lain.
Selain penggunaan produk kecantikan yang sesuai dengan keadaan kulit wajah, mengamalkan diet seimbang, bersenam dan minum air secukupnya membantu mengekalkan kulit yang sihat.
KESAN LAMBAKAN PRODUK
Peniaga, Intan Shahfinar Shaffie, 41, ada pendapat tersendiri mengenai lambakan produk kecantikan di pasaran yang boleh didapati dengan mudah dan murah.
“Ada baik dan buruknya lambakan produk kecantikan di pasaran. Perkara yang baik adalah produk yang dikeluarkan lebih berdaya saing. Pastinya, setiap jenama berusaha menghasilkan produk terbaik dan pengguna mempunyai banyak pilihan.
“Namun, kesan buruknya pula adalah dalam persaingan ini ada pengusaha yang menggunakan bahan terlarang untuk mendapatkan kesan yang lebih pantas dan luar biasa jika dipakai,” katanya.
Biarpun terdapat lambakan produk kecantikan yang mengikut trend semasa, dia tidak terpengaruh sebaliknya menggunakan jenama yang bersesuaian dan sebati dengan keadaan kulitnya.
Pada masa sama, dia lebih suka memilih produk kecantikan yang menggunakan bahan semula jadi dan tidak ‘menjanjikan’ kesan segera apabila dipakai sebaliknya memberi kebaikan dalam jangka panjang.
Bercakap mengenai pensijilan pula, ada juga produk berdaftar yang menggunakan bahan terlarang dan produk mereka ditarik balik daripada dijual di pasaran.
“Ada juga produk buatan sendiri yang mampu memberi kesan baik kepada kulit tanpa menggunakan bahan terlarang namun tidak mempunyai pensijilan atau didaftarkan kerana faktor kos dan spesifikasi yang perlu dipatuhi.
“Justeru, sebagai pengguna kita perlu bijak memilih. Pengalaman saya sendiri, pernah mengalami beberapa masalah seperti ruam, gatal-gatal dan menggelupas.
Paling teruk kulit menjadi kering hingga berdarah dan meninggalkan parut hitam kerana penggunaan produk atau bahan yang tidak dapat dikenal pasti.
“Pengalaman itu menyedarkan saya untuk berhati-hati dalam memilih produk kecantikan. Kini, jika ingin membeli produk kecantikan saya akan pastikan ia sesuai dengan keadaan kulit kering bagi mengelakkan kejadian sama berulang,” katanya.
Selain memilih produk kecantikan yang berasaskan sumber alam seperti beras dan gula sebagai skrub, aloe vera, minyak jojoba atau minyak argan untuk wajah, dia juga mengamalkan pengambilan sayur serta buah setiap hari.
Bagi tenaga pengajar dalam bidang jahitan, Zarina Mohamed, dia turut mempunyai pandangan berbeza mengenai lambakan produk kecantikan di pasaran masa kini.
“Pada pandangan saya, ia bagus kerana kita dapat membuat pilihan dan membeli dengan harga mengikut kemampuan. Pada masa sama, kita dapat membaca testimoni kepuasan pelanggan secara terus sebagai rujukan,” katanya.
Kebiasaannya, dia lebih suka memilih dan membeli produk kecantikan mengikut jenama dan menggunakan 100 peratus bahan semula jadi, biar lambat kesannya tetapi selamat.
Justeru, dia akan memastikan produk yang ingin dibeli ada kelulusan yang diyakini di samping membelek bahan yang terdapat di dalamnya.
Kebiasaannya, dia membelinya secara langsung di kedai atau farmasi dan apabila mendapati ia serasi dengan kulit mukanya, Zarina mendapatkan secara dalam talian jika ada.
“Kulit saya jenis berminyak dan bukan dalam kategori sensitif. Malah, saya juga tidak mengalami masalah atau alahan terhadap bahan kimia di dalam produk kecantikan.
“Bagi memastikan kulit sentiasa terhidrat dan kekal sihat, saya minum air kosong lebih lapan gelas sehari selain memakai pelembap serta mencuci muka dengan bersih sebelum tidur,” katanya.
BERHATI-HATI MEMILIH
Rosyafina Roshidi, 32, turut mempunyai pandangan sendiri mengenai lambakan produk kecantikan di pasaran, namun dia lebih suka berhati-hati memilih rangkaian jenama yang diminati.
“Bagi saya terlalu banyak lambakan produk kecantikan pada masa kini di pasaran yang membuatkan saya ragu-ragu mengenai kualitinya.
“Baru-baru ini ada juga tular mengenai ‘krim kilo’ yang membabitkan sesetengah pengusaha hanya menukar jenama namun kandungan produknya adalah sama dengan jenama lain.
“Saya lebih gemar mendapatkan produk kecantikan mengikut kesesuaian kulit, ada kelulusan dan jenama yang meyakinkan seperti dijual di farmasi,” katanya.
Jelasnya, bagi memastikan bahan yang terkandung di dalam produk sebelum dibeli, dia mendapatkan keterangan lanjut daripada jurujual terlebih dulu dan disebabkan itu dia tidak gemar membeli secara dalam talian.
Ketika zaman remaja dulu, dia memiliki kulit wajah yang sensitif dan banyak jerawat. Pelbagai produk dicuba dan kebanyakannya tidak sesuai dengan kulitnya.
Apabila menemui produk bersesuaian, dia setia memakainya jika tidak mengandungi bahan kimia terlarang. Namun, apabila usianya meningkat dewasa, dia mendapati kulit wajah yang dimiliki adalah jenis kombinasi kering dan berminyak.
Dia bersyukur kerana belum pernah mengalami alahan dengan bahan kosmetik atau produk kecantikan kerana begitu berhati-hati dalam membuat pemilihan produk.
“Jika rajin, saya akan membuat pupur muka sendiri menggunakan telur manakala penyegar daripada kelopak bunga ros dan yogurt untuk rambut.
“Selain itu, saya pentingkan penjagaan asas wajah seperti mencuci, melembap dan memakai serum. Pada masa sama, saya banyakkan makan buah dan minum air secukupnya,” katanya.

Sumber : Harian Metro

BUNTU DENGAN MASALAH JERAWAT? PARUT? KULIT KUSAM? WAJAH NAMPAK TUA? MASIH GAGAL NAK DAPATKAN KULIT CERAH DAN SIHAT?

WALAUPUN DAH CUBA MACAM2 PRODUK?
Kenapa tak cuba kaedah klasik yang terkenal sejak dulu lagi dan yang paling penting SELAMAT DAN JIMAT !

Berikan peluang pada diri anda untuk mengamalkan masker Turmeric+ yang telah TERBUKTI dapat mengecutkan jerawat SEPANTAS 1 HARI dan menjadikan kulit sihat, bersih dan cerah dalam jangka masa panjang.



Apa kata mereka yang telah menggunakan Turmeric+ ?









Apa yang best tentang Turmeric+ ni ?

Turmeric+ adalah ramuan lengkap untuk nutrisi kulit kita. Dengan menggunakan 100% bahan organik dan tanpa pengawet, Turmeric+ selamat digunakan tanpa meragui kesan sampingan kepada kulit.

Digunakan sebagai masker dan scrub, Turmeric+ boleh digunakan setiap hari untuk kebaikan kulit kita. Sesuai digunakan oleh seisi keluarga.

Antara bahan organik yang terdapat dalam Turmeric+ adalah :

    • Beras
    • Kunyit
    • Temulawak
    • Cekur
    • Kulit Kayu Manis
    • Kulit Manggis
    • Garam Bukit

Kebaikan menggunakan Turmeric+ :

  • Hilangkan jerawat dan jeragat
  • Mengurangkan kesan parut akibat jerawat
  • Mengawal minyak berlebihan
  • Sebagai agen pencerah semulajadi
  • Menegangkan dan menghaluskan kulit
  • Menghilangkan garis halus tanda penuaan
  • Menjadikan kulit gebu dan awet muda

Bayangkan Perasaan Anda Selepas Menggunakan Turmeric+


  • Puas hati kerana jerawat kat muka dah hilang
  • Teruja kerana hanya perlu tacap makeup nipis je sebab dah natural beauty
  • Tersenyum dipuji rakan rakan
  • Suami semakin sayang apabila belai kulit anda yang halus dan gebu
  • Senyum depan cermin kerana kulit flawless


Ini Soalan Yang Biasa Ditanya

  • Berapa Lama Boleh Nampak Kesan ?
Berdasarkan feedback pelanggan kami, kesan seawal 1 hari jerawat akan pudar. (Kesan penggunaan tertakluk kepada metabolisma badan masing-masing).

  • Berapa Lama Penggunaan 1 Botol Turmeric+ ?
1 Botol Turmeric+ 140g cukup untuk kegunaan 1 hingga 2 bulan bergantung pada penggunaan. Pek jimat 35g cukup untuk 1 hingga 3 minggu bergantung pada penggunaan.

  • Bagaimana Turmeric+ Berfungsi?
Ramuan semulajadi Turmeric+ akan membekalkan nutrisi lengkap untuk kulit selain mematikan sel jerawat serta menyerap minyak berlebihan. Apabila digunakan sebagai scrub, ia akan memudarkan parut bekas jerawat sekaligus menjadikan kulit bertambah sihat dan cantik secara semulajadi.

  • Apa Akan Jadi Kalau Saya Berhenti Menggunakan Turmeric+ ?
Tidak menjadi sebarang masalah sekiranya berhenti atau jarang menggunakan Turmeric+ kerana Turmeric+ bukanlah ubat tetapi hanya rawatan tradisional dan 'suppliment' terbaik untuk kulit agar sihat semulajadi.

  • Berapa Harga ?
Hanya serendah RM10 untuk pek jimat 35g Zip Lock dan RM45 untuk botol 140g + free gift + free postage seluruh Malaysia.

  • Bagaimana Nak Order ?
Boleh menghubungi agen dan stokis kami yang berhampiran anda atau terus whatsapp HQ di nombor 016 2003 885 dan team kami akan bantu anda.

  • Ada Offer Lain ?
Ada. Sertai kami sebagai agen dan stokis dengan MODAL YANG SANGAT RENDAH dan jana pendapatan sehingga 4 angka sebulan tanpa perlu buat banyak kerja kerana akan dibantu oleh team kami dengan pakej2 terbaik dari kami agar agen dan stokis mudah membuat jualan.


Hubungi Kami Sekarang

0 comments:

Post a Comment