Monday 28 May 2018

Masalah Kulit Kering



Setiap orang memiliki jenis kulit yang berbeza-beza, dan salah satu jenis kulit yang sering dimiliki ialah jenis kulit kering. Kulit kering atau dalam istilah lain dikenali sebagai Xerosis, adalah keadaan dimana kulit kurang mendapat lembapan. Kulit kering akan terlihat tidak cantik, lebih-lebih lagi pada bahagian wajah, hal ini kerana menggunakan solekan dalam keadaan kulit yang kering maka solekan atau bedak akan sukar untuk menyerap sehingga hasilnya tidak cantik untuk dilihat.
Kulit yang selalunya kering adalah di bahagian-bahagian yang terbuka, seperti bahagian muka, tangan dan kaki yang selalu terdedah pada panas dan udara luar. Bahagian kulit yang kering juga akan menjadi warna putih sekiranya digores dengan kuku, dan kelihatan tidak sekata pada bahagian yang digores. Keadaan ini sebenarnya tidak terlalu serius tetapi bagi sesetengah wanita, keadaan ini amat menganggu.


Masalah kulit kering (Xerosis) boleh dimiliki oleh sesiapa pun, sama ada wanita atau pun lelaki. Ada yang mengalami masalah kulit kering sudah lama, dan ada juga yang mengalami perubahan jenis kulit menjadi kering pada keadaan tertentu sahaja. Kebiasaannya masalah kulit kering ini berlaku kerana faktor kulit yang semula jadi kering, faktor persekitaran atau faktor lain. Maka dari itu kita perlulah kenali dengan baik jenis kulit yang kita miliki supaya masalah kulit kering dapat diatasi dengan mudah.
Antara faktor lain yang menyebabkan masalah kulit kering:
Kurang minum
Salah satu faktor yang menyebabkan masalah kulit kering dan tidak cantik adalah kerana kurang air dalam badan. Hal ini kerana sebahagian besar dari tubuh kita terdiri dari air. Oleh itu air memainkan peranan penting dalam memastikan kulit tidak kering dan sentiasa segar.
Oleh itu kulit akan mengalami penurunan kelembapan sekiranya kurang minum air. Sekiranya tubuh badan kita tidak mempunyai jumlah air yang diperlukan, ia juga boleh menyebabkan kita mengalami pening kepala kerana peredaran darah tidak berjalan dengan baik.
Genetik dan usia
Genetik juga menjadi faktor masalah kulit kering kerana mempunyai keadaan kulit yang kering dari kecil atau mempunyai genetik keluarga yang memang mempunyai keadaan kulit yang kering maka keturunan seterusnya boleh mengalami masalah yang sama.
Selain genetik, usia juga menjadi salah satu faktor kerana semakin bertambah usia, kelembapan kulit kita akan berkurangan lalu menyebabkan ketahanan kulit kita berkurang, dan kulit kita akan perlahan-lahan menjadi kendur.
Penggunaan produk
Masalah kulit kering juga bolehberlaku disebabkan oleh penggunaan produk secara tidak terkawal. Ini kerana, tidak semua jenis kulit sesuai dengan produk yang digunakan. Terdapat juga pelbagai kesan sampingan dari produk solekan, sabun serta suplemen pemakanan untuk kecantikan. Masalah kulit kering juga akan timbul sekiranya terlalu kerap menggosok kulit ketika mandi.
Menggosok kulit ketika sedang mandi sering dilakukan kerana cara seperti ini akan membantu mengeluarkan sel-sel kulit mati dan kotoran yang ada pada kulit. Sekiranya terlalu kerap menggosok boleh mengakibatkan kelembapan kulit semakin berkurangan. Penggunaan deodorant dan sabun anti bakteria juga mengakibatkan kehilangan lapisan lemak dan air dari kulit.
Cuaca
Faktor cuaca juga mempengaruhi kelembapan kulit. Ini kerana kulit akan menjadi kering dalam keadaan cuaca tertentu seperti terlalu sejuk atau terlalu panas. Suhu yang terlalu panas juga boleh mengakibatkan seseorang tu mengalami strok haba kerana jumlah air yang diperlukan oleh badan tidak mencukupi. Akibat suhu yang terlalu panas juga boleh menyebabkan kulit kehilangan kelembapannya kerana terlalu banyak peluh yang dikeluarkan dari tubuh badan.
Penggunaan pendingin hawa dan pemanas ruangan yang kerap juga dapat menurun kelembapan kulit.
Gangguan kesihatan
Masalah kulit kering juga boleh diperolehi kerana gangguan kesihatan tertentu, seperti kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Akibat kadar hormon tiroid yang terlalu rendah, aktiviti kelenjar peluh dan kelenjar minyak semakin menurun maka kulit menjadi kasar dan kering. Psoriasis ialah keadaan kulit yang kemerahan, kasar dan bersisik tebal yang berlapis-lapis akan timbul sekiranya tubuh kita tidak mempunyai air yang cukup.
Selain dilihat tidak cantik, keadaan kulit yang kering juga boleh mengakibatkan seseorang itu berasa kurang selesa, oleh itu masalah kulit kering dapat diatasi melalui langkah-langkah berikut :
  • Minum air mineral yang cukup agar tidak mengalami masalah kurang air.
  • Hindari penggunaan air panas ketika mandi kerana penggunaan air panas boleh mengakibatkan kelembapan kulit berkurangan.
  • Makan buah buahan dan sayuran supaya tubuh badan dan kulit dapat memperoleh vitamin yang cukup.
  • Penggunaan sabun mandi yang boleh mengekalkan kelembapan kulit adalah sangat digalakkan.
  • Penggunaan losen badan selepas mandi juga disarankan terutama ketika cuaca panas ataupun sejuk.
Terdapat juga cara mengatasi masalah kulit kering secara semula jadi dan mudah, lebih-lebih pada bahagian wajah yang amat penting bagi seseorang. Memiliki kulit wajah yang kering boleh menimbulkan kulit wajah yang kusam atau tidak cerah. Pada umumnya wajah memiliki tiga sifat, iaitu wajah berminyak, wajah kering dan wajah normal yang tidak mempunyai masalah. Memiliki wajah yang bersinar dan berona merupakan dambaan semua orang.
Jika anda memiliki wajah yang berminyak, pasti wajah anda akan mudah mengalami masalah wajah yang berjerawat dan jika wajah yang kering akan mudah mengalami masalah kerutan.
BUNTU DENGAN MASALAH JERAWAT? PARUT? KULIT KUSAM? WAJAH NAMPAK TUA? MASIH GAGAL NAK DAPATKAN KULIT CERAH DAN SIHAT?

WALAUPUN DAH CUBA MACAM2 PRODUK?
Kenapa tak cuba kaedah klasik yang terkenal sejak dulu lagi dan yang paling penting SELAMAT DAN JIMAT !


Berikan peluang pada diri anda untuk mengamalkan masker Turmeric+ yang telah TERBUKTI dapat mengecutkan jerawat SEPANTAS 1 HARI dan menjadikan kulit sihat, bersih dan cerah dalam jangka masa panjang.



Apa kata mereka yang telah menggunakan Turmeric+ ?








Apa yang best tentang Turmeric+ ni ?

Turmeric+ adalah ramuan lengkap untuk nutrisi kulit kita. Dengan menggunakan 100% bahan organik dan tanpa pengawet, Turmeric+ selamat digunakan tanpa meragui kesan sampingan kepada kulit.

Digunakan sebagai masker dan scrub, Turmeric+ boleh digunakan setiap hari untuk kebaikan kulit kita. Sesuai digunakan oleh seisi keluarga.

Antara bahan organik yang terdapat dalam Turmeric+ adalah :

    • Beras
    • Kunyit
    • Temulawak
    • Cekur
    • Kulit Kayu Manis
    • Kulit Manggis
    • Garam Bukit

Kebaikan menggunakan Turmeric+ :

  • Hilangkan jerawat dan jeragat
  • Mengurangkan kesan parut akibat jerawat
  • Mengawal minyak berlebihan
  • Sebagai agen pencerah semulajadi
  • Menegangkan dan menghaluskan kulit
  • Menghilangkan garis halus tanda penuaan
  • Menjadikan kulit gebu dan awet muda

Bayangkan Perasaan Anda Selepas Menggunakan Turmeric+


  • Puas hati kerana jerawat kat muka dah hilang
  • Teruja kerana hanya perlu tacap makeup nipis je sebab dah natural beauty
  • Tersenyum dipuji rakan rakan
  • Suami semakin sayang apabila belai kulit anda yang halus dan gebu
  • Senyum depan cermin kerana kulit flawless


Ini Soalan Yang Biasa Ditanya

  • Berapa Lama Boleh Nampak Kesan ?
Berdasarkan feedback pelanggan kami, kesan seawal 1 hari jerawat akan pudar. (Kesan penggunaan tertakluk kepada metabolisma badan masing-masing).

  • Berapa Lama Penggunaan 1 Botol Turmeric+ ?
1 Botol Turmeric+ 140g cukup untuk kegunaan 1 hingga 2 bulan bergantung pada penggunaan. Pek jimat 35g cukup untuk 1 hingga 3 minggu bergantung pada penggunaan.

  • Bagaimana Turmeric+ Berfungsi?
Ramuan semulajadi Turmeric+ akan membekalkan nutrisi lengkap untuk kulit selain mematikan sel jerawat serta menyerap minyak berlebihan. Apabila digunakan sebagai scrub, ia akan memudarkan parut bekas jerawat sekaligus menjadikan kulit bertambah sihat dan cantik secara semulajadi.

  • Apa Akan Jadi Kalau Saya Berhenti Menggunakan Turmeric+ ?
Tidak menjadi sebarang masalah sekiranya berhenti atau jarang menggunakan Turmeric+ kerana Turmeric+ bukanlah ubat tetapi hanya rawatan tradisional dan 'suppliment' terbaik untuk kulit agar sihat semulajadi.

  • Berapa Harga ?
Hanya serendah RM10 untuk pek jimat 35g Zip Lock dan RM45 untuk botol 140g + free gift + free postage seluruh Malaysia.

  • Bagaimana Nak Order ?
Boleh menghubungi agen dan stokis kami yang berhampiran anda atau terus whatsapp HQ di nombor 016 2003 885 dan team kami akan bantu anda.

  • Ada Offer Lain ?
Ada. Sertai kami sebagai agen dan stokis dengan MODAL YANG SANGAT RENDAH dan jana pendapatan sehingga 4 angka sebulan tanpa perlu buat banyak kerja kerana akan dibantu oleh team kami dengan pakej2 terbaik dari kami agar agen dan stokis mudah membuat jualan.


Hubungi Kami Sekarang

0 comments:

Post a Comment